Monitoring Solaredge

Monitor doormiddel van Solaredge

Op deze pagina leggen we alles uit over uw monitoring systeem. We laten zien hoe u kunt inloggen, wat er allemaal te zien is en hoe u de internetverbinding weer tot stand kunt brengen indien hier een wijziging in is geweest.

Inhoud

1. Eerste keer inloggen
U ontvangt van Solaredge een mail wanneer we u voor het eerst aanmelden. Via de link in de mail kunt u uw wachtwoord instellen. De mail die u ontvangt ziet er als volgt uit:

 Heeft u geen mail ontvangen?

Wij melden u vaak dezelfde dag nog aan voor uw systeem. heeft u binnen 48 uur na oplevering van uw systeem nog geen aanmeldlink ontvangen? Neem dan contact op met uw adviseur, dan helpen we u direct verder. Het komt helaas af en toe voor dat de mail van Solaredge in uw ongewenste mailbox beland. Controleer deze dus eerst voordat u contact met ons opneemt.

2. App downloaden op uw mobiel

Solaredge heeft haar eigen applicatie ontwikkelt voor huiseigenaren met zonnepanelen. Zo kunt u op uw mobiel of tablet direct uw systeem bekijken en zien wat u opwekt.

Om op een Android toestel de app te downloaden gaat u naar de Playstore. Via de zoekbalk zoekt u naar mySolarEdge. Zoals u ziet zijn er meer apps van Solaredge in omloop. Alleen de mySolarEdge app is voor huiseigenaren. De overige apps zijn voor installateurs en hiermee kunt u dus niet inloggen. Zodra u de app heeft gedownload kunt u met uw aanmeldgegevens inloggen waarmee u ook op uw computer inlogt.

Indien u een Iphone heeft dan volgt u dezelfde stappen, maar dan in de appstore.

 

 

3. Hoe werkt de monitoring tool
4. Internetprobleem oplossen
Indien uw omvormer geen verbinding meer heeft met het internet dan kunt u dit gemakkelijk zelf oplossen. hiervoor opent u de MySolaredge app op uw mobiel. Vervolgens klikt u op het menu waar u “inverter communication” ziet staan. Om verbinding met de omvormer te maken scant u de QR-code aan de zijkant van de omvormer en volgt u de instructies op uw mobiel. U kunt dan via de app uw netwerk selecteren en het wachtwoord invoeren, waarna de verbinding weer is hersteld. Indien u hier niet uitkomt kunt u contact met ons opnemen en helpen we u graag verder.

Waar kunnen we u verder mee helpen?

Monitoring Solaredge

Op deze pagina leggen we u alles uit over de monitoring van uw systeem. We leggen uit wat er allemaal te zien is en hoe u de zelf de internetverbinding kunt wijzigen.

Monitoring Solax

Op deze pagina leggen we u alles uit over de monitoring van uw systeem. We leggen uit wat er allemaal te zien is en hoe u de zelf de internetverbinding kunt wijzigen.

Storing

Ervaart u momenteel een storing, of heeft u een vraag over uw systeem? Hier leest u alles over de voorwaarden van de storingsgarantie en kunt u een storing melden.

Kennismaken?

We nodigen je graag uit voor een kopje koffie of thee bij ons in de showroom. Liever bij jou thuis? Ook geen probleem! Plan direct een vrijblijvende afspraak in.

Bereken binnen 1 minuut wat je bespaart